11 Απρ 2017

Με Ταξικά κριτήρια πρέπει να τα θωρούμεν


Εν τζιαι γελάς μου Γιακουμή,
εσούνι κάτι έσιεις,
ότι τζι αν ένι γιόκκα μου
εν κάλιον να προσέχεις

Έν πολλαρκούν οι σκέψεις σου
σε πελάν να σε βάλουν
τζιαι που τζιει μέσα ύστερα
δύσκολα ‘ν να σε φκάλουν

Ελα γιέ μου να σε χαρώ
κάτσε δαμέ κοντά μου
τζιαι τζιείνον που σε τυρανιεί
μοιράστου το μιτά μου

Τυράνιον που μοιράζεσαι
πάνω σου έν μεινίσκει,
όσον τζι αν ένι βαρετόν
πάντα αλαβρηνίσκει.

Θκειέ Γιαννακό να σε χαρώ
λαλείς να μέν το ξέρω;
σκέφτουμε τον φτωχόκοσμον
γυρόν μου τζι υποφέρω

Εσύραν τον του νόμου τους
τούτοι που κυβερνούσιν,
ην φτώσιαν τζιαι τον πόνον του
κάμνουν πως έν θωρούσιν

Μας επισωγυρίσασιν
σε τζιαιρούς ξηχασμένους,
τότες που μόνον άρρωστους
είσιεν, τζιαι πεινασμένους

Τότες που ήταν λλιοστοί
τζιείνοι πού ’χαν τα μάλια,
χωράφκια τζιαι αρχοντικά
τζιαι μετρητά ριάλια

Τζιαι έναν ξεροκώμματον
θκιούσαν του μισταρκού τους,
να τον κρατούν πάντα φτωχόν
για νά ’νι του σιερκού τους

Ετσι εν που τον θέλασιν,
σιηφτόν, γονατισμένον,
φτωχόν τζιαι κακομάζαλον
στα γρέη βουττημένον

Επέρασεν πολλύς τζιαιρός
οι φτωσιοί να ξυπνήσουν
τζιαι μερτικόν των κόπων τους
να φκούσιν να ζητήσουν

Ηταν αγώνες δύσκολοι
μα τα εκαταφέραν,
σοζύασαν τα πράματα
τζι είδασιν άσπρην μέραν.

Τώρα θωρώ τα πράματα
πάλε πισωγυρίζουν,
την τύχην του φτωχού λαού
οι λλίοι την ορίζουν

Ότι με κόπον κέρτισεν
οι λλίοι του τ’ αρπάξαν
τζιαι πίσω σ’ τζιείνους τους τζιαιρούς
πάλε τον επετάξαν

Εν τούτα πού ’χω στο μυαλόν
τζιαι με ανησυχούσιν,
τούτοι ούλλοι που εν φτωσιοί
είνταλος εν να ζιούσιν;

Τούτα που είπες Γιακουμή
που στο πετσίν μας ζιούμεν,
με Ταξικά κριτήρια πρέπει
να τα θωρούμεν

Με Ταξικά κριτήρια
άμα τα εξηγούμεν
τότ΄εν να καταλάβουμε
γιατί ν’ αγωνιστούμεν


Χαράλαμπος Τσουρής
5/4/2017          21h30


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου